Löneadministration
En väl fungerande löneprocess är en viktig del hos varje organisation. Men att ha koll på alla regler är svårt, och många företag saknar en egen löneavdelning och väljer då att outsourca sin lön och HR-administration. Fördelen är att vi som outsourcingpartner tar hand om hela eller delar av administrationen och säkerställer alla löneprocesser.
Smart, kostnadseffektiv lönehantering
Vi erbjuder smarta webblösningar med tidrapportering via hemsida eller app i telefonen. Lösningen kan också kopplas mot dina egna system för enkel och tidsbesparande hantering.
Välj om du vill att vi hjälper dig med hela eller delar av löneprocessen. Du kan också hyra in en lönekonsult på ett tillfälligt uppdrag vid till exempel föräldraledighet eller sjukskrivning.
Några av de tjänster vi tillhandahåller inom lönehantering:
- Löpande löneadministration
- Reseräkningar och utlägg
- Semesterårsskifte
- Årsskiftesrutiner
- Administration av pensioner
- Myndighetsrapportering t.ex: AGI, kontrolluppgifter, utmätning och sjukanmälan
- Rapportering av statistik, både intern och extern
- Effektivisering av processer och rutiner
- Rådgivning och HR-resurser